Pregatirea porumbeilor pentru etapele de maraton incepe imediat ce s-a terminat ultimul concurs de maraton. Si anume, dupa ultima atapa de maraton sa zicem din 2018, acordam atentie lotului pentru o cat mai buna recuperare dupa sezonul ce abia s-a incheiat.

Apoi urmeaza “Marea Naparlire”, iar aici trebuie sa dam atentie modului cum porumbelul naparleste deoarece, un penaj de calitate si intreg, fara pene rupte, ii vor fi de folos unui porumbel.

In timpul iernii vom avea grija de sanatatea acestuia, iar o data ce primavara a venit, v-a trebui sa aducem conditia fizica a porumbelului intr-o stare optima pentru a obtine rezultate cat mai bune in sezonul ce urmeaza.

Cum facem asta : In primul rand este nevoie ca dupa perioada de iarna, in care porumbeii nu ies afara la zboruri, sa le permitem sa aibe timp sa se reacomodeze la efort, ii lasam sa zboare liber pentru 2 saptamani in jurul crescatoriei.

Apoi vom incepe programul de antrenamente in jurul crescatoriei, stabilind un antrenament dimineata si unul seara, in jurul aceleasi ore, tinand cont totodata si de faptul ca ziua se mareste.

Vom incepe de la 30 min, la 40 min,  la 50 min, la 60 min aici vom mentine 7 zile apoi poti sa urci si la 80 – 90 – 100 min.

Urmeaza etapa antrenamnetelor cu masina si primele concursuri. Dupa acestea sa zicem ca porumbei au o buna pregatire fizica, mai trebuie sa fim atenti cu ei pana vor debuta in primul concurs de fond si apoi cel de maraton.

Inainte cu o etapa de fond, nu-I vom angaja in concurs cu ceilalti, ci ii vom antrena personal prin lanssari de la 30 – 50 – 80 km, dar numai pe vreme buna.

Cam asta ar fi, prinvind prepararea fizica.

A doua parte ar fi cea prvind metoda de joc, managementul echipei de joc.

Hrana porumbeilor trebuie sa fie compusa dintr-un amestec care sa asigure necesarul pentru ca organismul sa poata functiona excelent.

Le vom asigura o hrana tip sport, sunt multe sortimente pe piata la ora actuala, insa vom avea in vedere ca in ultimele zile inainte de ai angaja, hrana sa fie bogata in proteine, putem adauga de exemplu in ultimele doua zile inainte de imbarcare mazare, porumb, fasole, alune, si chiar si siminte mici. Se va acorda o mare atentie hranei minerale, verdeturi.

La intoarcerea in adapost , pe langa refacerea electrolitilor sau fluidelor, porumbeii au nevoie si sa-si refaca rezervele energetice pierdute.

Dupa o cursa nivelul zaharului din sange este scazut. Acest neivel trebuie adus cat mai rapid la normal.

Pentru aceasta hrana pe care o vom oferii trebuie sa contine seminte bogate in carbohidrati in forma rapid digerabila, cum ar fi amidonul si zaharurile. Aceste seminte sunt : porumbul, mei, grau, etc.

A doua zi, dupa ce pasarea este odihnita si hranita, se administreaza un amestec bogat in proteine pentru refacerea rezervelor energetice.

Este foarte important sa acordam porumbeilor dupa cursa elctroliti.

Aceastia ajuta la restabilirea rezervelor de energie ale corpului care au fost utilizate si a rezervelor de apa si saruri din organism.

Daca a fost o cursa, grea, este important ca prima apa a porumbeilor pe care o beau sa contina electroliti, pentru o refacere cat mai rapida.

Daca acestia ar consuma doar apa, electrolitii ramasi vor fi diluati si apoi va urma “intoxicatia cu apa” si o recupera mai tarzie.

.

.

Extras din „7 zile cu Burca Ionut”

.

Articol preluat de pe www.facebook.com/groups/bazarulporumbeilor

.

.

Inainte sa cunosti sportul columbofil, ai cunoscut dragostea pentru porumbei! 

.

.

.

Leave a comment

Your email address will not be published. Required fields are marked *

CLOSE
CLOSE